Jaarlijks halen we het schip uit het water, zodat we de gehele buitenkant en onderkant kunnen inspecteren en schilderen. Om de 5 jaar wordt het schip door scheepvaartinspectie gekeurd, zowel binnen als buiten.
Door de jaren heen is er veel verbouwd en vernieuwd. In 1990 is het gehele schip gezandstraald, wat betekent dat één keer schilderen per jaar voldoende is. Het achterschip is ontdaan van de roef (woning), waardoor we een lekker laag achterdek kregen. Gelijk daarmee hebben we ook het stuurhuis vervangen.
De oude Deutz is vervangen door een gereviseerde GM. Enige jaren later kwam er in de machinekamer ook nog een geluidsgedempte generator bij. De ingang naar de kantine met het toilet is vernieuwd en vergroot.
Toen was de reling aan de beurt. Een roestvaststalen reling blinkt nu in de zon.
In september 2003 is de Kalkman boegschroef besteld bij scheepswerf van Os uit Yerseke. Dezelfde maand is deze boegschroef heel precies en netjes geplaatst.
In juni 2008 hebben wij het houten dak van de stuurhut vervangen door een kunststof dak.
In juni 2009 is er een beweegbare antennebeugel op het dak van de stuurhut geplaatst. Leuk detail: deze antennebeugel is gemaakt door onze zoon.
In januari 2010 hebben wij kimkielen laten plaatsen. Op deze manier ligt het schip stabieler in het water.
In september 2012 hebben we de ingang van de machinekamer vernieuwd met een roestvaststalen kozijn.
Ook zijn in september 2012 radiatoren van de centrale verwarming vervangen. Om de warmte binnen te houden is er onderaan de trap een extra deur gemaakt.
In oktober 2012 zijn de kettingschijf en ketting vervangen.
Zoals elk jaar gaan we in januari op de werf. In 2013 hebben de kopschroef en de schroef extra aandacht gekregen.
In juli 2013 hebben we een nieuwe vloer gekregen en een nieuwe bar.
Het nieuwe aggregaat van 30 KVA is in februari 2016 geplaatst.
In januari 2017 hebben we een nieuwe motor geplaatst, een Doosan met 300 pk.
Om het aan boord nog wat veiliger te maken hebben we in juni 2018 het kettinkje vervangen door een hek.
Tijdens het onderhoud in de zomer van 2019 hebben we de ketting en kettingschijf van de ankerlier vervangen.